21.03.10

Návštěva v Groningenu

Před dvěma týdny jsme tady v Groningenu měli od čtvrtku do neděle (11. - 14.3.) návštěvu až z České republiky! Hecli se převážně spolužáci z Pardubic a přijeli nás navštívit. Dohromady jich bylo deset - z Pardubic Jarouš, Evička, Teta Věruš, Hahra, Andrejka s Honzou, Kagju, pak spolužák z gymplu Bajzn se Zdenkou a taky Martin, ten už to tu zná, ale přijel si pro suvenýry.
Protože mělo přijet tolik lidí, museli jsme ve středu ještě pořádně uklidit pokoj, všechny nepotřebné věci vyhodit, případně uklidit, taky jsme rozložili konstrukci postele, kterou používáme na sušení prádla (spíme jenom na matracích na zemi), aby bylo dost místa pro všechny. Když bylo všechno uklizeno, vypadalo to, že by se tam těch deset lidí mohlo vejít.
Měli přijet dvěma autama ve čtvrtek někdy ráno. Pak jsme se chtěli jít projít po Groningenu a podívat se na naší univerzitu. V pátek pak chtěli jet autama do Amsterdamu a v sobotu pak k moři a do nějaké přírodní rezervace či co. V neděli pak plánovali odjezd zpátky domů. Takový byl plán. A takhle to dopadlo:

Čtvrtek

Jarouš mě prozvonil kolem sedmé ráno, když jsme ještě spali. Ale nějak jsem to zaslechl a šel jsem jim otevřít. Byli to oni, tak jsme se hned ve dveřích přivítali (já ještě v pyžamu) a pak si všichni odnesli věci nahoru. Když to tam všechno naskládali, najednou mi připadalo, že se tam vlézt nemůžou (všechna ta batožina zabrala tak polovinu toho prostoru, co tam bylo). Ale říkal jsem si, že to se vyřeší časem. Pak jsem jel s Jaroušem zaparkovat auta, bo u našeho baráku se nemůže stát bez placení. Jane se mezitím postarala o zbytek výpravy.
Když jsme se vrátili, všichni postupně posnídali, což trvalo tak 1 - 2 hoďky, a pak jsme vyrazili na procházku Groningenem. Jediný, kdo zůstal na pokoji, byl Honza, protože si potřeboval odpočinout po noci za volantem. V Groningenu toho není až tak moc na co koukat, takže prohlídka netrvala zase tak dlouho. Pak jsme se taky stavili do jedné pekárničky, dali si kafe a malou sváču a na chvíli jsme poseděli.
Nakonec jsme se šli podívat ještě ne Groningenské muzeum a vlakové nádraží, obě jsou trochu z centra. Tam jsme se pak rozdělili, Jane, Hahra a Evička šly do muzea, Kagju se šla podívat na nějaké budhistické centrum v Groningenu a zbytek jsme šli zpátky na pokoj. Po cestě se ještě odpojili Martin s Bajznem a Zdenkou, bo si šli cosi koupit do obchodu. My jsme došli na pokoj a Andrejka s Tetou si šly lehnout a my s Jaroušem jsme si dali pivo a kecali jsme.
Časem se všichni vrátili a většina něco málo pojedla a šla si lehnout. Když jsem odcházel na 5 na body-pump, tak všichni vypadali celkem mrtvě a že by se chtěli podívat do školy to moc nevypadalo. Jediný nadšený na výlet do školy byl Martin, protože chtěl hrozně moc vidět nějaký výbuch. Když jsme mu řekli, že výbuch bohužel nepůjde, tak chtěl aspoň nějaké pokusy.
Nakonec se přece jen rozhoupali a někdy po páté vyrazili pěšky do školy. Cesta prý trvala celkem v poho, jenom Kagju se prý někde zatoulala a ostatní museli čekat, než zase dorazila. Přesto se všichni úspěšně dostali na univerzitu a mohli jsme je provést laborkama. Samozřejmě první muselo být kafe (zaprvé je to tady typické a zadruhé byla většina lidí promrzlá, tak jim něco teplého přišlo vhod). Když jsme prošli všechny laborky, ve kterých dělají studenti, dostali jsme se taky do Alife, naší laborky, a tam jsem jim ukázal jeden pokus. Měli jsme kousek čokolády a kousek květu, tak jsme to dali do zkumavky a nechali to rozdrtit v mašině, kterou používáme na rozbití buněk na izolaci DNA. Tak z toho byli všichni nadšení, Martin taky, protože viděl aspoň jeden pokus, a pak jsme se vydali zpátky na pokoj.
Na večeři jsme pak dělali tortily, tak to Jane musela ukazovat, jak by se to mělo dělat. A tak jako i nám ze začátku, to každému teklo a padalo na talíř apod. Ale všichni se najedli a nikdo si nestěžoval. Pak se ještě sedělo v kuchyňce, popíjelo se, kecalo se, až někdy k ráno šli spát už poslední.

Fotky z prvního dne


Pátek

Na pátek sice byl naplánovaný výlet do Amsterdamu, ale protože měla vlaková společnost akci, že o víkendu se může celý den jezdit za 12,5 E, tak jsme si všichni pořídili jízdenku a rozhodli jsme se, že do Amsterdamu pojedeme v sobotu, to jsme mohli jet i já s Jane s nima.
Tak se ve čtvrtek vydali autama k moři a do té přírodní rezervace. Tam jsme s nima nemohli, protože v autech nebylo místo. Tak Jane mezitím dospávala a já jsem musel doopravovat Janeino kolo. U moře prý byla kosa, ale přesto se všichni vyfotili v plavkách. A někteří prý do moře strčili i nohu!
Když se vrátili, dojedli jsme zbytek tortil a pak jsme se vydali zase do města, tentokrát jsme jim šli ukázat trh v Groningenu. Pak jsme se rozešli, bo každý chtěl do jiného obchodu a někam jinam. Když jsme se zase sešli, vyrazili jsme do Coffee shopu. Chtěli jsme najít nějaký, kde bychom si mohli všichni sednout a vyzkoušet nějakuo tu jejich dýmku. První, který jsme věděli, že tam je, byl hrozně malý, rozhodně by si tam nesedlo 10 lidí pokupě. Tak jsme se zeptali, kde je nějaký větší, tak nám něco poradil, kudy se máme dát. Ale nějak jsme to nemohli najít, tak jsme se museli ptát dalších lidí, spíše někoho mladšího. Takhle jsme prošli ještě několik Coffee shopu, až to většinu přestalo bavit (taky proto, že poprchávalo), tak se vydali domů, a já s Bajznem, Zdenkou a Martinem jsme šli do nějakého Coffee shopu, že něco koupíme s sebou na koleje. Toš jsme do jednoho zašli a koupili jsme nějaké hotové jointy, už zabalené v nějakém poměru s tabákem. A pak jsme taky vyrazili zpátky na pokoj.
Doma jsme pak měli večeři a zase se sedělo, popíjelo, kecalo. Sem tam jsme taky šli vyzkoušet ty koupené jointy. Ale nebylo to nic moc, bylo tam hodně tabáku a hodně to pálilo a nijak to na nás nepůsobilo. Tak jsme došli k závěru, že jsme asi vypadali moc jako turisti a dali nám nějaké šunty.

Fotky z druhého dne


Sobota

V sobotu jsme vyrazili do hlavního města Nizozemí - Amsterdamu. Vyráželi jsme vlakem kolem 8 ráno (takže jsme museli celkem brzo vstávat) a v Amsterdamu jsme byli kolem 10. Tam jsme pak zašli do infocentra pro mapu a vyrazili jsme do města. Došli jsme na hlavní náměstí, tam jsme zašli do jakéhosi kostela, v kterém udělali nějakou výstavu. Pak jsme ještě trochu trajdali městem a pak jsme vyrazili do restaurace na oběd.
Po obědě jsme si pak dali rozchod a každý si šel, kam chtěl. Většina lidí šla ještě dohromady na projížďku lodí kanálama Amsterdamu. Pak už se to ale roztrhalo a každý si šel, kam chtěl. Pak jsme si dali sraz u nádraží. Protože jsme měli ještě chvíli čas, dali jsme si kafe a pak jsme vyrazili zpátky na vlak.
Vlak z Amsterdamu do Groningenu nejede přímo, musí se přestupovat v Amersfoortu. Tam se jenom přejde nadchodem na druhé nástupiště. Bylo celkem dost času, tak jsem si šel ještě pro kafe. Když jsem šel zpátky, v klidu jsem došel na nástupiště a když jsem se tam rozhlídl, tak se mi něco nezdálo. Vypadalo to nějak divně. Pak jsem zkouknul taky ceduli a zjistil jsem, že jsem na špatném nástupišti a ten vlak, kterým máme jet, je na vedlejším nástupišti. Toš jsem rychle běžel do schodů, bo teď už zas tak moc času nebylo, a když jsem sběhával na správné nástupiště, zavíraly se dveře. Než jsem ale doběhl ke dveřím, už byly zavřené a nechtěly se otevřít. Pak se vlak rozjel a já jsem zůstal na nástupišti sám, ostatní už byli ve vlaku.
Tak jsem si na sebe zanadával a pak jsem uviděl Jane. Ona tam zůstala se mnou. Za půl hoďky jel další vlak, tak jsme tam spolu poseděli a počkali na vlak. Pak jsme dorazili domů a dali si nějakou večeři. Večer jsme zase seděli, ale většina šla spát dřív, bo řidiči si potřebovali odpočinout před cestou a ostatní asi byli unavení.
Zbyli jsme jenom já, Bajzn, Martin a Jane. Bajzn ještě někde v Amsterdamu koupil čistou marihuanu a dýmku, tak jsme tentokrát vyzkoušeli čistou nizozemskou trávu. Toš jsme cosi pokouřili a pak jsme se dostali do toho stavu, jak se člověk furt směje a neví čemu. A nejhorší je, že když jeden začne, tak se druhý přidá a směje se tomu druhému, jak se směje. A tak to pokračuje furt dokolečka. Člověk se musí hodně přemáhat, aby přestal. Nejhůře ale na tom byl Martin, kterému to neudělalo moc dobře.

Fotky z třetího dne

Neděle

V neděli ráno (kolem šesté) všichni vstali a pobalili si všechny zbývající věci. Pak ještě trochu posnídali, Jarouš s Honzou mezitím zašli pro auta a pak se všechny věci odnesly do auta. Pak jsme se všichni porozlúčali a oni vyrazili zpátky domů.

Toš návštěva to byla super, aspoň někdo se hecnul a přijel :) Všichni si, jako správní turisti, nakoupili plno capin z Nizozemí, my jsme si samozřejmě taky cosi koupili a nechali to odvézt autama. Snad si to ostatní užili tak jako my a doufám, že to přežili všichni ve zdraví.

Žádné komentáře:

Okomentovat