14.09.13

Konec prázdnin

Tak už nám skončily prázdniny, což se okamžitě projevilo počtem lidí ve škole. Hlavně během dopoledního kafe. Jak jsme tam během prázdnin byli  tak čtyři nebo pět, hned v pondělí nás tam bylo totálně plno a museli jsme sedět ve třech řadách, abychom se tam vlezli. Kromě všech lidí zpátky v práci totiž taky přibyli noví studenti, kteří tam budou dělat praxi nebo psát bakalářku nebo diplomku.
Ale než prázdniny úplně skončili, užili jsme si ještě poslední týden. V pondělí jsem byl na obhajobě disertační práce a večer jsme pak měli takové závěrečné posezení u piva. Ve středu jsme si pak udělali soukromou večeři s Jane. Protože tu zase probíhal Restaurant Week, některé restaurace nabízely menu o třech chodech za nižší cenu, tak jsme si vyrazili do restaurace, kde jsme ještě nebyli. Začali jsme panákem nějaké zelené polívky, asi nějaký druh fazolové, a nějakým masovým saté, co chutnalo jako paštika. Jako předkrm jsme měli rolky z lososa a nějaký zeleninový salát, hlavní chod byly kachní prsíčka na víně a jako dezert jsme měli dva druhy zmrzliny. No bylo to výborné, hlavně člověk nemusel nic dělat a jenom se nechal obsluhovat. Tak uvidíme, kdy bude zase další taková akce, ať vyzkoušíme další restauraci.
Ve čtvrtek jsem pak jel s lidma z laborky na celodenní výlet, který se pořádá každý rok. A tento rok jsem to organizoval já za naši katedry a pak další dva lidi z dalších dvou kateder a na výlet jsme pak jeli společně. Jeli jsme do Giethoornu, což je malá vesnička, kde jsou místo cest kanály a hlavně se tam jezdí na loďkách, cesty tam ani pořádně nejsou (možná jenom jedna hlavní, která spojuje Giethoorn se zbytkem světa). Cesta do Giethoornu probíhala v poho, ale tam jsme pak měli problém najít dům, ke kterému jsme měli dojet. Hlavně asi proto, že to bylo úplně na konci všech cest, asi poslední barák v dědině. Tam jsme si dali kafe a buchtu a odtama nás autobus odvezl zpátky do centra, kde jsme si půjčili loďky a jeli jsme se projet Giethoornem. Loďky to byly takové pramice, ke kterým jsme dostali bidlo a odpichovali jsme se sami. Toš nebylo to tak pohodlné jako motorová loďka, ale taky to mělo svoje kouzlo a až tak složité to nebylo. Byli jsme na loďce čtyři chlapi, tak jsme se postupně střídali. Celá cesta probíhala v pohodě, až jsme se dostali na jezero. Tam chyběla v popisu trasy jedna věta, kudy jet, takže jsme se samozřejmě vydali na špatnou stranu. Asi po půlhodině jsme zjistili, že asi jedeme špatně, tak jsme se zase vraceli zpátky. Zbytek cesty už byl v pohodě, ale jak jsme dojeli, tak jsme zjistili, že jsme nebyli jediní, kteří se na jezeře ztratili. Nakonec musel pro dvě loďky vyjet motorový člun, aby je našel a dotáhnul zpátky (asi se ti majitelé taky báli o loďky či co). Když jsme konečně všichni dojeli, vyměnili jsme čluny za motorové a jeli jsme zpátky k baráku, kde jsme byli ráno. Po cestě jsme zase ztratili jednu skupinku, tak jsme na ni museli chvíli čekat. Ale nakonec se všichni sešli a šli jsme hrát farmářský golf. To je golf, kde se místo golfových holí používá dřevěná tyčka, na které je na konci připevněný dřevák a tím se odráží míč. Taky se nepoužívá malý golfový míček, ale míč podobný malému kopačáku, asi o velikosti házenkářského balónu. Tenhle golf jsme hráli asi hoďku, byla to celkem prča. A jako závěr jsme měli domluvené lasergaming. Dostali jsme pistole, které asi střílely nějaké laserové paprsky (nic nebylo vidět), a zkoušeli jsme zastřelit protivníky. To bylo trochu náročnější, protože se u toho i běhalo, tak se někteří i zpotili. Ale jinak to bylo super. A na závěr jsme měli barbecue, jakože na večeři. A protože celý den bylo pěkně, tak jsme měli úplně super výlet.
V pátek jsme pak celkem v klidu přežili v laborce, i když nás tam bylo míň, a pak už byl další víkend. Abychom se jenom tak neflákali doma, vymyslel jsem, že v neděli pojedeme na beachvolejbalový turnaj. Byli jsme dvě dvojice, Anna s přítelem a já s kámoškou a Jane nás šla psychicky podporovat. Konalo se to na pláži u Haagu, tak jsme tam museli jet hned brzo ráno autem. Když jsme se ale dostali k pláži, tak jsme zjistili, že to nebude tak jednoduché. Sice tam mělo být nějakých 100 volejbalových hřišť, ale ta pláž byla asi dva až tři kilometry dlouhá. A my jsme samozřejmě byli na té špatné straně, takže jsme museli projít úplně na druhou stranu. Taky jsme zjistili, že tam celkem fouká a hned při rozpinkávání jsme zjistili, že to bude celkem akční, hlavně když vítr odfoukne balón někam jinam. Ale pro mě to bylo aspoň takové akčnější a líbilo se mi to. Dopoledne jsme měli jednu skupinu, tam jsme vyhráli dva zápasy ze čtyř, a odpoledne jsme byli v druhé skupině, asi nějaké lepší, protože tam jsme zvládli vyhrát jenom jeden zápas. Snad se domluvíme zase příští rok, jenom trochu dřív, ať je tepleji, protože teď jsme měli celý den zataženo a nebylo to až tak příjemné.

Tady jsou nějaké fotky z výletu s laborkou a tady jsou fotky z beachvolejbalu.