28.08.10

Střípky z dalšího týdne

Ano, už je to tak. Pomalu končí další týden a většině študáků opět začíná škola. Pro nás to ovšem znamená, že už jsme v Nizozemí druhý týden! A přežili jsme :)
Tento týden se toho moc nestalo, takže toho ani na čtení moc nebude. Já už chodím pravidelně do práce/školy. A jak probíhá náš normální den? Ráno vstanem, posnídáme, já si nachystám oběd do práce a vyrazím na kole. V práci začínám kolem půl deváté a jsem tam většinou do pěti odpoledne. Potom zase sednu na kolo a jedu domů. Jane mezitím doma sedí u počítače, hledá práci, případně něco studuje, když si chce odpočinout, zajede do obchodu, odpoledne potom ukuchtí něco na večeři a když přijedu, pojíme a pak si buď hrajem každý na svojem kompu nebo se na něco koukáme dohromady. Večer, jak se nám chce, pak jdeme spát. A další den znova...
Takže co tento týden? Já v práci pořád ještě zjišťuju, jak to tam funguje, co se kde a jak dělá a podobně. Nejdříve jsme v kapalném dusíku vytvářeli prášek z květů a šešulek z Arabidopsis thaliana - huseníček rolní (to je kvítko, které se používá na genetické pokusy, protože netrvá až tak dlouho, než vyroste, a byla to první rostlina, jejíž genom byl celý známý). Z toho jsme potom izolovali všechny proteiny a ty jsme potom rozdělovali. Tohle bych měl víceméně dělat v průběhu skoro furt, takže bych to měl umět. Ale tentokrát jsem se jenom díval a příští týden to asi budu zkoušet sám.
V mezičase jsem si hrál s genetickýma programama, které tam používají všichni. A v pátek jsem si zahrál na zahradníka :) Protože ten pokus, co jsme dělali, moc nevyšel, tak to budu časem opakovat. Ale na to potřebuju nové květy, takže jsem si musel zasadit svoje rostlinky, které mi ty květy vytvoří. Sadil jsem 6 linií Arabidopsis, každá byla trochu jiná, a každou linii jsem sadil do 7 květináčů. Používají tam nějakou spešl hlínu, tu jsme pak v květináčích museli dostatečně namočit a potom jsme je zalili jakousi chemikálií, která by měla zlikvidovat larvy mušek, které normálně pojídají malé rostlinky. A pak jsem začal "sadit" semínka. Jedno semínko je menší než 1 mm a těchle semínek jsem na květináč dával 16. Takže jsem namočil filtrační papír, na něho jsem nasypal nějaké semínka a potom jsem vzal dřevěné párátko a vždycky jsem vzal jedno semínko a umístil ho na květináč. Tak jsem to dělal, až jich tam bylo 16. Pak další květináč, a další, až jich bylo 7. Pak jsem vzal semínka další linie a začal znova. Pak jsem musel všechno pořádně popsat, ať vím, kde co je, a ještě jsem to přikryl igelitem, aby nevyschly přes víkend.
Taky jsme měli první seminář, který by měl být každý týden a měly by být povinné. Ovšem načasování tohoto semináře je neuvěřitelné. Koná se v pátek od 4 odpoledne do 5, případně jak se to protáhne... Toš ale byl jsem tam, ale že bych tomu nějak moc rozuměl, to se rozhodně nedalo říct. Tak nevím, jestli je to tím, že špatně umím angličtinu a nerozuměl jsem angličtině, nebo jestli to prostě bylo tím, že to bylo téma, kterému jsem vůbec nerozuměl a nechápal jsem, co to tam vlastně zkúšajú...
A Jane? Ta někdy ze začátku týdne našla nějaké zajímavé PhD. místa, na které psala životopisy a motivační dopisy. Ale u jednoho toho PhD. je nutné napsat dopis, proč člověk chce studovat přímo to téma. Je to o 2D vibrační spektroskopii. Já vůbec netuším, co by to mohlo být, Jane o tom taky nic nevěděla, ale protože to místo vypadalo zajímavě, tak se to zkoušela během týdne nastudovat. Tak to pak asi 3 dny študovala, o čem to vlastně je a k čemu to slouží, ale až doteď z toho není moc chytrá. Ale aspoň má co dělat :)
Bohužel jsou ty dny hrozně podobné, takže se nikdo nemůže divit, že se mi stala taková příhoda. Ráno jsme normálně vstali a já jsem vstal s přesvědčením, že je středa. Ve středu tu bývají trhy, a tak jsem Jane řekl, že by měl být trh a že jestli chce, tak by se tam mohla podívat. Pak jsem odjel do školy a normálně pracoval. Pak někdy odpoledne jsem se koukal na počítač, který ukazoval, že je čtvrtek. Tomu jsem ale vůbec nevěřil, protože jsem byl přesvědčený, že je středa, a myslel jsem si, že je to blbě nastavené. Pak jsem dojel domů a Jane mi vykládala, jak pořídila. Že prý vyrazila dopoledne do obchodu, ale po cestě hrozně zmokla, tak se na trh nedostala. Ale zkusila to ještě odpoledne a to tam dojela a už tam nikdo nebyl. Toš potom jsme to řešili ještě později, a to jsme došli k tomu, že je vlastně čtvrtek a já to mám celé popletené a trhy už byly včera... Toš jsme měli aspoň nějaké zpestření :)
O víkendu jsme chtěli někam vyrazit na kole nebo se aspoň projít, ale zatím je takové pravé nizozemské počasí. Půl hoďky svítí sluníčko, pak půl hoďky prsí a tak se to střídá celý den. Takže nic moc.

A tady jsou ještě nějaké fotky Student Housu a našeho pokoje

Žádné komentáře:

Okomentovat