25.05.12

Další návštěva ve Wageningenu

Toš minulý týden (7.5. - 13.5.) se nic zvláštního nedělo. Přes týden jsme pracovali a o víkendu jsme si zajeli do Arnhemu nakupovat, protože už jsme potřebovali nějaké oblečení. Ale jinak nic.
Ale tento týden nám přijela další návštěva, tentokrát moje sestřenka Radka s manželem Honzou. Doletěli v pondělí kolem poledne a do Wageningenu dorazili během odpoledne. Hodili si věci k nám na pokoj a potom se pokoukali po univerzitním kampusu a nakonec přišli za mnou do práce. Tam jsem musel ještě dokončit experiment, který jsem měl naplánovaný. Tak se na mě koukali a potom si to taky vyzkoušeli. A vypadali, že je to celkem bavilo a dělali u toho hafo fotek. Potom jsme zašli pro kola a sjeli jsme do centra na večeři, protože doma skoro nic nebylo, nechtělo se nám nic dělat a navíc jsme už měli hrozný hlad. Dali jsme si kapsalon v turecké restauraci a potom jsme ještě potrajdali po centru a kolem. A zakončili jsme to na volejbalu, vzal jsem Honzu na náš trénink, tak jsme taky trochu pohráli. 
V úterý se jeli podívat do Amstedamu. Vyráželi sice trochu později, ale říkali, že zkoukli všechno, co chtěli. A večer jsme pak všichni dohromady i s Jane šli na pubquiz. A docela se nám i dařilo, teda hlavně Radce. Ta co tipla, to bylo správně. Jenom hudební kolo nám nikomu nešlo. Ale pobavili jsme se všici u toho pěkně. Ve středu byli taky sami, to si půjčili kola a jeli se projet do Arnhemu, kde potkali i pouť, tak poznali zdejší pouťové atrakce. 
Ve čtvrtek tu byl státní svátek, tak jsme si půjčili auto a vyrazili jsme všichni společně do Giethoornu. To je takové malé městečko v NL, kterému se říká "Nizozemské Benátky", a to protože v té historické části města nejsou žádné cesty, jenom kanály a lidi tam jezdí v lodičkách. Dorazili jsme tam až kolem poledne, tak jsme nejdříve zašli na palačinky jako typické nizozemské jídlo. Potom jsme si půjčili lodičku a vyrazili se projet kanálama. Toš bylo to hodně pěkné, taková pohodička. Člověk si sedí v člunu, odpočívá a kouká se kolem. Na chvíli jsme jeli taky přírodou, kde toho teda zrovna moc nebylo, ale aspoň jsme se podívali i trochu kolem. A samozřejmě bylo všude kolem hafo lidí na dalších lodičkách. Jezdili jsme skoro celé odpoledne, takže po projížďce jsme už vyrazili zpátky do Wageningenu.
V pátek jsme pak vyrazili na další delší výlet, tentokrát do Keukenhofu. Byl otevřený poslední týden a taky to tak vypadalo, už to nebylo tak pěkné jako předtím. Většina tulipánů už byla odkvetlá, zůstaly jenom ty hodně pozdní. Ale v pavilonech to bylo furt super. Nejlepší byl pavilon s orchidejema a druhý s liliema, který jsem ještě neviděl. Tak jsme to tam všechno poprocházeli, udělali hafo fotek a k večeru vyrazili domů.
V sobotu jsme si dali takový volnější program. Protože já i Jane jsme museli udělat něco do školy, vyrazila Radka s Honzou zase sami a zase na kole. Tentorkát vyrazili do Blauwe kamer, takové přírodní rezervace kousek od Wageningenu. A odpoledne jsme pak hráli beach u sportcentra s Michalem a jeho přítelkyní. Večer jsme se pak byli ještě projít do centra a na pivo do Vlaamse Reus.
V neděli jsme pak vyrazili na kola všichni. Zajeli jsme autem do Hoge Veluwe, což je takový velký přírodní park, v kterém si člověk může půjčit kolo a pojezdit si tam. Tam jsme dojeli autem, potom jsme si půjčili kolo a jezdili parkem až do odpoledne. A vybrali jsme správný směr jízdy, protože mi to skoro celou dobu připadalo mírně z kopce. A navíc se kolem honila nějaká bouřka, ale my jsme se jí nějak haluzově vyhli, jenom pár kapek na nás spadlo. Když jsme dojeli domů, Radka s Honzou se sbalili a večer jsme pak ještě prokecali. Ale neseděli jsme moc dlouho, protože jsme museli brzo ráno vstávat, aby se dostali včas na letiště. Tam jsem je hodil ještě ráno autem, protože vlaky ani autobusy tak brzo v NL nefungují. Když jsem se vrátil, tak jsem ještě na chvíli zdřímnul, pak jsem vrátil auto a vyrazil do školy.

Žádné komentáře:

Okomentovat