22.05.11

Lobbers víkend

Tento týden jsem měl akce spíš já, bohužel většinou bez Jane. Nejdříve to byl PhD den v pátek a pak jsem jel na víkend stanovat s bandou z badmintonu. Ale abych nevypadal zas tak moc špatně, tak jsem Jane vzal na barbecue, které jsme pořádali s klukama z volejbalu, protože jsme prohráli sázku s jedním ženským týmem.

PhD den

PhD den je akce pro doktorandy z různých univerzit po celém Nizozemí s podobným oborem studia a koná se to každoročně, pokaždé v jiném městě. Tento rok to bylo ve Wageningenu. Nejdříve jsme měli dopoledne nějaké prezentace, tentokrát byly pro mě dost zajímavé (teda 3 ze 4). Potom jsme měli oběd a po obědě jsme vyrazili na kolech do Blauwe Kamer (Modrý pokoj). To je něco jako přírodní rezervace a tam jsme měli prohlídku s průvodcem. Toš bylo to zajímavé, ale ten průvodce byl nějaký moc ukecaný a říkal často takové nezajímavé věci (aspoň pro mě). Ale krajina tam byla pěkná.
Po prohlídce Blauwe Kamer jsme vyrazili do veslařského klubu, kde jsme měli barbecue. Ale to jim trochu vázlo. Začali to rozehřívat, až když jsme dorazili a to byli všichni už dost hladoví a museli čekat ještě další asi hodinu. Ale nakonec se všichni dočkali a každý měl dostatek masa. Po barbecue jsme se pak rozjeli každý jinam, někteří šli spát, někdo šel do města do restaurace nebo do klubu a já jsem šel vyzvednout Jane a vyrazili jsme na další barbecue.
Barbecue už samozřejmě skončilo (dorazili jsme asi kolem desáté večer), ale lidi furt seděli u ohně. Bylo tam asi patnáct lidí, tak půl na půl kluci, holky. A samozřejmě všichni Dutch. Toš jsme si tam sedli, chvíli jsme je poslouchali, ale pak nás to přestalo bavit, tak jsme se spíše bavili spolu. Sem tam se za náma na chvilku někdo stavil, ale většinou ne na moc dlouho. Taky jsme s sebou měli kalvados, který kupodivu některým chutná, tak jsme tam popili i pár půlek a asi kolem druhé jsme byli doma a šli spát.

Lobbers víkend

V sobotu ráno jsem musel vstávat na budík, protože jsem vyrážel na kole do kempu. Ostatní už tam jeli v pátek večer, ale já jsem nemohl kvůli PhD dni a barbecue s volejbalem. Ale na kole to nebylo moc daleko, asi hoďku a půl na typickém dutch kole. A počasí bylo super, svítilo sluníčko, tak to byla příjemná cesta. Jenom jsem jednou zabloudil, ale pak mi jedni typosi poradili, tak jsem se zase našel. Taky jsem měl trochu problém najít ten kemp, ale pak jsem zahlíd jakési stany, tak jsem tam vyrazil a našel jsem ostatní. Když jsem tam přijel, bylo to trochu zvláštní. Kromě normálních zvířat jako krávy, koně, osli tam měli několik velbloudů, srnky a taky dva klokany. A jeden z těch klokanů byl albín, úplně bílý s červenýma očima. Ten vypadal skvěle.
Když jsem našel ostatní lidi, kteří tam byli, zrovna hráli kubb. To je hra původně ze Švédska a hraje se s dřevěnýma kostkama. Hrajou dvě družstva proti sobě, každé má na základní čáře postavených 5 dřevěných hranolků a postupně se snaží shodit tyhle hranolky protihráčům. To je asi základ, tady je o tom napsané z Wikipedie a tady je video pro představu. Zrovna to měli rozehrané, tak už jsem se k nim nepřidával, ale sledoval jsem, jak se to hraje. Než to dohráli, bylo po poledni a byl čas na oběd.
Po obědě jsme pak vyrazili hrát farmářský golf (nebo jak se to jmenuje). Psal jsem o tom už když jsme byli na sýrové farmě, tam to vymysleli a patentovali si to. Takže teď jsem měl poprvé možnost to vyzkoušet. Je to na principu golfu, ale místo golfové hole má člověk tyčku s dřevákem na konci a místo golfového míčku je balón o velikosti asi házenkářského balónu, ale je silnější, asi jako kopačák. A to byla prča. Naše družstvo asi nakonec prohrálo, ale užili jsme si to. Taky jsem dostal do ruky foťák, tak jsem dělal hafo a hafo fotek, tak uvidíme, jestli z toho bude něco pěkného.
Po golfu jsme pak šli do města nakoupit a na zmrzlinu, protože bylo hrozné vedro. Měli tam takovou asi vanilkovou nebo jogurtovou točenou zmrzlinu a na ní si člověk mohl říct čokoládové, oříškové nebo takové barevné sypaníčko. Já jsem si to dal s čokoládou a bylo to úplně boží. A když už jsme byli ve městě, tak jsme se taky stavili na pivko (mezitím byli tři lidi nakupovat).
Když jsme dorazili zpátky do kempu, tak jsme zase hráli kubb. Tentokrát jsem se k nim přidal a obě hry naše družstvo vyhrálo. Potom už jsme začali být hladoví, tak jsme opět barbecuovali. Masa bylo dost, tak se všichni najedli, taky jsme u toho popili pivko a bylo fajn. Potom se jenom tak sedělo, kecalo, pilo pivo. Někdy v noci jsme se pak rozhodli, že se půjdeme projít. Procházeli jsme se tam nějakým lesem kolem polí asi hoďku a když jsme se vrátili, se všichni pomalu začali rozcházet spát (ale opravdu nemám představu, kolik bylo hodin).
Celý den bylo úplně krásně, svítilo slunko a bylo vedro, takže se většina lidí včetně mě trochu spálila. Ale někdy ráno, asi kolem páté, začalo pršet. Vždycky asi deset až patnáct minut pršelo, pak to přestalo a asi za pět minut zase začlo. Tak se to opakovalo asi čtyřikrát, než úplně přestalo. Ráno, nebo spíš dopoledne, jsme pak vstali, posnídali, postupně pobalili věci, zašli jsme ještě do města na kafe a vyrazili domů. Po cestě domů mi foukal vítr do zad, tak se jelo super. Už jsem znal i cestu, tak jsem ani nezabloudil a doma jsem byl asi za hodinu. A vyšlo to akorát, protože jak jsem vlezl domů, tak začlo celkem hustě pršet.
Toš celý víkend byl celkem fajn, takový odpočinkový, člověk toho zrovna moc nedělal. Ale skoro všichni byli Dutch, tak tam bylo trochu moc dutch. Ale většinou byli celkem ochotní mluvit anglicky, když je člověk tak trošku upozornil, že vlastně dutch nerozumí. A počasí bylo bomba, pršelo jenom v noci, tak to bylo fajn. Třeba se časem ta červená zbarví na hnědou a bude to vypadat pěkně.
Fotky možná budu mít později, protože jsem neměl svůj foťák, ale snad se ke mě dostanou nebo budou někde na internetu.

Žádné komentáře:

Okomentovat