30.04.11

Velikonoce

Před týdnem v úterý (19.4.) jsem byl na takovém minisympoziu "Jak napsat článek světové kvality" (nebo něco takového, v překladu). Toš bylo to celkem zajímavé a cosi snad z toho použiju, až budu psát článek. Večer jsme pak byli s Jane a s klukama z volejbalu na pubquizu. To tu mají každý týden a je to o tom, že skupinky maximálně pěti lidí odpovídá v hospodě na otázky různého typu. Je to celkově 8 kol a každé kolo je z 10 otázek. Většinou tam první kolo bývají obrázky, tentokrát tam byly sochy a my jsme měli přiřadit, co to je za sochu. A jedno kolo většinou bývá hudební, vždycky pustí na chvíli kus písničky a člověk má uhodnout, kdo to zpívá a jak se ta písnička jmenuje. Zbytek jsou otázky ze všeho možného, historie, zeměpisu, politiky, přírodních věd, ... Toš celkově nám to nijak extra dobře nešlo, ale byla to prča.
Ve středu jsme pak vyrazili domů. Tentokrát jsme se rozhodli, že poletíme. Z domu jsme vyráželi něco po sedmé, busem jsme dojeli do Ede, odtama vlakem do Utrechtu a pak do Eidhovenu. Tam jsme pak zase nasedli na bus a dojeli jsme na letiště. Na letišti jsme čekali, až přistaví naše letadlo a my budem moct nastoupit. Let probíhal v pohodě, bylo krásně slunečno, jasno, takže jsem koukal z okýnka. Jednou jsem dokonce viděl náš stín (to bylo když už jsme skoro přistávali a zrovna jsme zatáčeli, tak jsem byl nakloněný tak, že jsem viděl pod sebe). V pohodě jsme přistáli v Praze a vyrazili jsme zase busem do centra Prahy na Hlavní nádraží a odtama vlakem do Valašského Meziříčí k Jane.
Tam jsem pobyl do pátku a v pátek jsem vyrazil domů. Jane pak k nám dorazila v neděli a zůstávala u nás až do úterka a pak jsme jeli zpátky do Prahy. Velikonoce jsme si užili jako každý rok, nejdříve nedělní zábava, tentokrát v Krmelíně, a pak samozřejmě vymrskání děvčat a nějaká ta koupel. Ale máme novou koupelnu, tak jsme ji nemohli použít, toš jsem je musel polít venku. Nejdřív jsem jim sliboval sprchu hadicí, ale protože byla celkem zima, tak jsem je polil jenom z kýblu teplou vodou. Ale stačilo to, zase nám celý rok neuschnou :)
V Praze jsme byli do středy a ve středu jsme letěli zase zpátky do Nizozemí. Tentokrát nebylo tak pěkné počasí, bylo hodně mraků, tak nebylo na co koukat, tak jsme oba zalehli a prospali skoro celý let. Pak už jsme zpátky na pokoj dojeli v poho.
Ve čtvrtek jsme šli zase do práce, tam se nic extra nedělo a Jane v pátek opět odpočívala, bo v pátek nepracuje.
V sobotu pak tu byl Queen's day, den královny, což je tady státní svátek. Je to oslava narozenin královny. Ale momentální královna má narozeniny 31. ledna, to by se blbě slavilo, tak to nechali na konec dubna (narozeniny královniny matky). Ale co lidi říkali ve škole, tak možná, až bude nový král/královna, tak se to posune, bo to je zase někdy, kdy je pěkně. Probíhá to tak, že lidi jsou podél hlavních ulic a prodávají různé capiny, co už doma nepotřebujou. Všichni jsou přitom v oranžovém. Toš jsme to prošli a koupili jsme si "nové" nože a 4 CD s pohádkama namluvenýma v dutch (ale mluví to nějak rychle, tak nevím, jestli nám to pomůže).
Taky se slaví Queen's night, noc královny, a ta je noc předem. Ale my jsme na to nějak pozapomněli, tak to budem muset zažít příští rok.
A jedna taková perlička na závěr. Jane byla asi před 3 týdnama na zámku a tam pořídila takovou pěknou flašku se žlutavou tekutinou, na které bylo napsáno honey něco, tak mi to pořídila, jakože nějakou dobrou medovinu, kterou si popijeme doma. No a v sobotu jsme se rozhodli, že to vyzkoušíme a nalili jsme si po půlce. Toš vonělo to nějak jinak než klasická medovina, ale vypil jsem to jako půlku. No a překvapivě, nebyla to medovina, ale ocet. Jane se napila jenom trochu, tak to tak nepocítila, ale já jsem si okusil. Ale přežil jsem a teď si z ní můžu dělat prču :)

Žádné komentáře:

Okomentovat