22.02.10

Švédská večeře

V neděli 21.2. jsme byli s Jane na další International dinner. Teď to byla švédská a opět sestávala ze tří chodů. První ale nebyla polívka, spíš takový předkrm, pak bylo hlavní jídlo a samozřejmě dezert.

Předkrm

Na předkrm jsme měli toust, který byl trochu osmažený, a na něm bylo na plátky nakrájené avokádo. Tohle celé bylo pak pokryté takovou směsí z garnátů, majonézy a kopru. A na vršku tohohle byl plátek citrónu. Když jsme přišli, bylo už vše nachystané na stolech a jak nám trochu popsali, co vlastně budeme jíst, tak jsme se do toho pustili. A bylo to fajn. Dokonce jich udělali víc, než bylo lidí (nebo někteří přišli o dost pozdě, to nevím), ale zbylo to tam a řekli nám, že to klidně můžeme sníst, tak jsme se do toho s chutí pustili.

Hlavní chod

Nevím jak vy, ale já když jsem šel na švédskou večeři, tak jsem vůbec neměl tucha, co by tam jakože mohlo být. Samozřejmě jsem to nikde nehledal a nechal jsem se překvapit. No a byly to masové koule, které měly být s čímsi (to jsem nějak nestihl), co chtěli koupit v neděli, ale všude bylo zavřeno, tak to udělali s bramborama. A k tomu byla jakási omáčka. Toš a bylo to dobré! Ta omáčka mi cosi připomínala, jako by to bylo něco, co děláme i doma, ale nemohl jsem si vzpomenout, co to tak může být. A nebyl jsem sám, komu to něco připomínalo. Seděli jsme u stolu čtyři Češi - já s Jane a pak ještě dva kluci, co přijeli na letní semestr. A ostatním to taky připomínalo nějaké naše jídlo, ale nikdo jsme si nevzpomněli.

Dezert

Na závěr jsme dostali "mud cake" - v překladu něco jako blátivý dort nebo dort z bláta. Sice podle názvu to nebylo moc přitažlivé, ale když jsem to zkusil, bylo to super! Byl to takový čokoládový dort, který měl takovou "blátivou" konzistenci. Těžko se to popisuje, ale člověk to nemůže chytnout do ruky, bo by se to rozpadlo, uvnitř to bylo jakoby karamelové, ta čokoláda se táhla. No ale bylo to hrozně dobré. A k tomuhle dortu jsme měli ještě zmrzlinu a dokupy to bylo úplně bomba.

Toš tahle večeře byla zase super. Když jsme se na závěr bavili, co bylo nejlepší, tak jsme byli 3 pro ten dort se zmrzlinou a ten jeden typos zůstal u předkrmu, ten pro něho byl nejlepší. Sice se člověk pořádně nenajedl, navíc po bruslení, ale bylo fajn vyzkoušet další typ kuchyně.

Fotky ze švédské večeře

Žádné komentáře:

Okomentovat